fbpx

asszertiv kommunikáció tréning cégek SZÁMára

tréner: Pintér Tamás


Az asszertív kommunikáció tréning nagymértékben elősegíti, hogy a javuljon a cégen belüli kommunikáció, így kevesebb legyen a konfliktus, a félreértés, a stressz, jobbak legyenek a kapcsolatok, ezáltal gördüljön a munka, növekedjen a profit és öröm legyen munkába járni.

“A tréningen döbbentem rá arra, hogy a szavaknak mekkora súlya van! Rájöttem, mennyire nem mindegy, mit mondok és milyen szavakat használok, amikor a dolgozókkal beszélek" - egy autóipari vezető

JOBB KOMMUNIKÁCIÓ = JAVULÓ CÉGES HATÉKONYSÁG

Nem véletlenül rendelnek a cégek, vállalkozások mostanában egyre többször olyan tréningeket, amelyek a munkatársak, vezetők, tulajdonosok cégen belüli kommunikációját fejlesztik.

Tapasztalataim szerint számtalan céges nehézség, elakadás mögött a nem megfelelő kommunikáció bújik meg. A vezetők gyakran nem értik a beosztottak nyelvét, a beosztottak nem értik, mit akarnak a vezetők, a munkatársak nem működnek együtt hatékonyan, a tulajdonosok vagy a különböző szakmai területek nehezen jönnek ki egymással.

Ha a vezetők és a munkatársak megismerik az asszertív kommunikáció módszereit, akkor megtanulhatnak nemcsak látszólag, hanem valóban együttműködni egymással. Ha bátran jelzik, hogy szükségük van valamire, ha tudnak meggyőzően érvelni, ha tudnak figyelmesen meghallgatni másokat, illetve ha tudnak őszinte, tiszta visszajelzéseket adni egymásnak és képesek mások visszajelzéseit is fogadni, akkor a szervezeten belül drasztikusan csökkenhet az idő- és pénzrabló félreértések, idegborzoló konfliktusok, bosszantó hibák száma, javul a céges hatékonyság, jobb lesz a munkahelyi légkör, növekedhet a profit. 

Kattints a lejátszáshoz!

Ha egy cégnél a szervezeti kultúra és a mindennapok szerves részévé válik az asszertív kommunikáció, akkor a cég nagy előrelépést tesz a hatékonyság terén.

A tréningen a résztvevők sok gyakorlati példán keresztül ismerhetik meg az asszertív kommunikáció technikáit, majd kipróbálhatják a tanultakat a gyakorlatban is: saját gyakran előforduló mindennapi helyzeteiket modellezve gyakorolják a visszajelzések adását, fogadását, a meggyőzést, az érvelést, a kapcsolatépítést, a meghallgatást, a konfliktusok kezelését.
A gyakorlás során sok visszajelzést kapnak egymástól és a trénertől, így rengeteg hasznos tapasztalattal gazdagodhatnak a tréning végére.

Pintér Tamás asszertív kommunikáció tréner

Pintér Tamás vagyok, tréner, fejlesztő, tanácsadó. Az utóbbi években sok száz tréninget tartottam multinacionális vállalatok, kisvállalkozások alkalmazottai, vezetői, tulajdonosai, számára.Szinte valamennyi tréningen felmerültek a következő nehézségek, kérdések:

Sok vezetőtől hallom ezt:

  • A beosztottaim gyakran nem értik meg, amit mondok! Hogyan tudnám elérni, hogy úgy végezzék el a feladatot, ahogy arra kérem őket?
  • A cégünknél túl sok a konfliktus a munkatársak között. Sajnos ez már a munkavégzés rovására megy és az eredményeken is meglátszik.
  • Szeretném, hogy a beosztottaim önállóbbak legyenek, és ne jöjjenek hozzám minden apró kis üggyel.
  • Nagyon szeretnék olyan visszajelzéseket adni a munkatársaimnak, amin nem sértődnek meg, de megértik, hogy mit kellene változtatniuk.

Sok alkalmazottól hallom ezt:

  • A vezetőnk sajnos nem látja azt, ami nyilvánvaló, pedig olyan sok ötletem lenne, amivel jobbak lehetnénk!
  • A főnököm képtelen megdicsérni minket! Olyan, mintha észre sem venné, mennyi dolgot jól csinálunk.
  • Az egyik munkatársam iszonyúan fel tud húzni. Bármit szeretnék megbeszélni vele, abból csak összekapás lesz. Ha tehetem inkább kerülöm őt és mással oldom meg a feladatot. Sajnos nem mindig tehetem ezt meg.
  • Szeretnék vezetővé válni, de nálunk gyakorlatilag nulla lehetőség van erre.
  • Hiába mondom el a kollégámnak, hogy nem jó, amit csinál, egyszerűen nem veszi figyelembe!

Sok vállalkozótól hallom ezt:

  • A tulajdonostársaimmal sok köztünk a nézeteltérés, és hosszú idő megy el azzal, hogy ezeket próbáljuk tisztázni.
  • Nálunk két különböző szakmai terület nagyon nehezen érti meg egymást, egyáltalán nem úgy működnek együtt, ahogy kellene, ezzel jelentős kárt okoznak az egész cégnek.
  • Rengeteg energiámba kerül, hogy a beszállítókkal, az üzleti partnerekkel, a megrendelőkkel gördülékenyen menjenek a dolgok. Rendszeresen előfordul, hogy valaki másképp ért valamit.
  • Hogyan tudnám elérni, hogy a beosztottaim szorgalmasan, önállóan, proaktívan végezzék a munkájukat, azaz szóljanak, ha ötletük van, de mondják el azt is, ha hibáztak?

Akiktől mindezeket hallom, a tréning után általában így nyilatkoznak:

„A kommunikációra eddig nem is figyeltem annyira tudatosan, ahogy most a tréningen megtanultuk. Úgy látom, hasznos lesz az itt tanultakat a cégünknél is alkalmaznom. Nem lesz könnyű, de sokat nyerhetünk vele.”

Mit profitálthat egy vállalkozó, egy cég, egy vezető, egy alkalmazott az asszertív kommunikáció tréningből?

Az igények egyrészt általában egyediek, cégről cégre változnak, másrészt viszont sokszor nagyon hasonlók. Számtalan céges probléma, nehézség hátterében a nem megfelelő kommunikáció bújik meg, amire hatékony megoldás az asszertív kommunikáció szervezeti kultúrába beépítése.

Nagy lépést tehet előre az a cég, ahol a vezető bevonja a cég fejlesztési folyamatába a beosztottakat, együtt megismerik a hatékony kommunikáció alapelveit, majd megállapodnak közös szabályokban, amelyeket a vezető és a munkatársak is betartanak. Sokkal hatékonyabbá válhatnak a munkafolyamatok, ha egy szervezeten belül megvalósítják a visszajelzés kultúráját, ahol a vezető és a beosztott rendszeresen visszajeleznek egymásnak, nemcsak szakmai témákban, de a személyes együttműködésre vonatkozóan is.

Mit kapnak a résztvevők a céges asszertív kommunikáció tréningen?

 (a megrendelt tréning hosszától függően)

  • Tudatosíthatják, hogy mit nyer, és mit veszít az, aki agresszíven, alkalmazkodóan, vagy asszertíven viselkedik és felismerhetik, hogy ők melyikre hajlamosak.
  • Megismerkednek azokkal az alapvető kommunikációs modellekkel, amelyek által másképp láthatják a hétköznapi helyzeteiket, konfliktusaikat.
  • Megismerik az asszertivitás gondolkodásmódját és előnyeit a munkahelyen.
  • Megtudják, hogyan lehet úgy képviselni a saját érdekeiket, hogy közben a lehető legkevésbé rombolják a kapcsolatot másokkal.
  • Tudatosíthatják, hogy munkahelyi környezetben mi az érzések kimondásának értéke és veszélye.
  • Megtudják, hogyan érdemes úgy kérni, hogy nagyobb eséllyel elérjék, amit akarnak.
  • Megismerik azt a technikát, amivel meggyőzőbbé, erősebbé tehetik a kommunikációjukat.
  • Felismerhetik, mekkora értéke és ereje van mások meghallgatásának.
  • Megtanulják, hogyan lehet őszinte, de nem romboló visszajelzéseket adni egymásnak.
  • Megismerik, hogyan érdemes fogadni mások visszajelzését,
  • Megtudják, hogyan lehet meghallani a másik fél visszajelzését, ha az illető nem jól fejezi ki magát.
  • Megismerik a hatékony nemet mondás technikáit és szemléletmódját.
  • A mindennapi helyzetekből merített szituációkban gyakorolják a különböző konfliktuskezelési stratégiákat.
  • Felismerhetik azokat a mozgatórugókat, amelyek a hétköznapokban motiválják az embereket.
  • Sok visszajelzést kapnak a trénertől, a többi résztvevőtől és önmaguktól a saját felismeréseik által.
  • A résztvevők jobban megismerik egymást, épülnek a cégen belüli kapcsolatok.
  • A tréner a csoport segítségével biztonságos, támogató közeget és jó hangulatot teremt, amely nagymértékben segíti a hatékony tanulást.

ITT TUDSZ AJÁNLATOT KÉRNI: